سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 RSS  | خانه | ارتباط با من | درباره من | پارسی بلاگ|مجموع بازدیدها: 77932 | بازدیدهای امروز: 1| بازدیدهای دیروز: 4
درباره خودم

لبخندی بر چهره ام نشسته و سپس قطره اشکی درچشمانم حلق
رزا
فقط این و میگم که دختری شولوغ و شیطونم و پورو.. و سال دوم هنرستان رشته گرافیک هستم که به رشتم عشق می ورزم.. ...
لوگوی وبلاگ
مطالب قبلی
مطالب قبلی
لینک های دوستان
اشتراک
 

 

روز عشّاق

تمام عاشقای واقعی می دانند که روز عشاق 14 فوریه هر سال است و روزی ست که ما برای کسانی که دوستشون داریم گل و شیرنی و شکلات و هدیه می فرستیم. مهمولاً گل و شیرنی را بای زنان می فرستند. اما نه همیشه. عاشقانه ترین هدیه فرستادن یک دسته گل دوازده تای ست. طبق سنت، چنین هدیه هایی بدون آگاهی از نام فرستنده،فرستاده می شد. به عبارت دیگر معشوق باید حدس می زد گل ها از طرف چه کسی ست. اما این سنت امروزه کمتر دیده می شود.حالا باید پرسید اهمیت دوازده گل چیست؟ دوازده همیشه عددی مقدس محسوب می شده است. حضرت مهدی امام دوازدهم ماست،حضرت مسیح دوازده حواری داشت و حتی کریسمس دوازده روز است.. در کل معنی انتظار کشیدن رو داره...

 

حیف شد به نظر من این بهترین هدیه هست و نشانگر انتظاره... چهمی شه کرد همش تقصیر این زمان هستش!!! به نظر شما چرا آخه؟؟؟؟                                                                 (جواب سوالم رو ازتون می خوام...)

 

سنت های فراموش شده

یکی از سنت های گذشته در روز والنتین این بود که کودکان اول صبح خانه به خانه می رفتند و می خواندند "صبح به خیر،والنتین!" و امیدوار بودند که در عوض کیک،میوه یا حتی پول بگیرند. یکی دیگر از این سنت ها این بودکه گیاه بومادران را زیر بالش کسی می گذاشتند. سنت دیگر این بود که اولین کسی را در خیابان می دیدند  ممکن بود همسر یا شوهر آینده آن ها باشد.معروف است کق همسر ساموئل پیپس(نویسنده قرن هقدهمی انگلستان)در روز والنتین چشمانش را با دست می پوشاند تا نقاشانی که در آن موقع مشغول تریین خانهء او بودند او را نبینند. چون می تر سید با یکی از آن نقاشان ازدواج کند.

 

والنتین قدیس

با تمام صحبت هایی که در رابطه با روز والنتین میشه، باید پرسید والنتین قدیس کیست؟؟؟ او چه کسی بود و چطور به مقام قداست رسید؟؟؟

باید گفت والنتین دو نفر بودند. دو والنتین وجود داشت.هر دو سر نوشتی یکسان داشتند و به مقام قداست رسیدند.

نفر اول کشیشی رمی بود که مسیحیانی را که زندانی رمی ها بودند و شکنجه می شدند دلداری می داد و بعد خود مسیحی شد. می گویند معجزه اش آن بود که بینایی دختر زندان بان رمی را به او بازگرداند. علی رغم این عمل نیک در حدود سال 270 بعد از میلاد، اورا آن قدر کتک زدند تا از دنیا رفت.

نفر دوم اسقف ترنی بود(ایتالیا) که به خاطر عقاید دینی اش کشته شد.

روز چهاردهم را روز قدیسان می نامند.

                                                                                                           

سال کبیسه

 

هر چهار سال،یک روز-29فوریه- به تقویم اضافه می گردد طوری که سال تقویمی بازمانی که لازم است زمین به دور خورشید بچرخد مطابقت پیدا می کند. از دیدگاه سنتی، غیر از روز 29 فوریه،فقط مردان هستند که می توتنند از زن ها بخواهند با آن ها ازدواج کنند و نه بر عکس. در این روز، زنان می توتنند از مردان تقاضای ازدواج کنند. این را حق زنان می نامند. بر اساس اعتقاداتی،مرد نمی تواند چنین پیشنهادی را رد کند مگر این که جریمه بپردازد.

 

بیا با ... زندگی کن و عشق ... باش!

 

  بچه هااااا

اینم آخرین مطلبم در رابطه با روز والنتین(عشاق)بود، امیدوارم خوشتون اومده باشه..   

و برای همهء عاشقا و معشوقا همون لیلی و مجنون خودمون و می گم، آرزو می کنم روز خوشی داشته باشن... راستی یادتون نره به هم دیگه هدیه بدین... خوب؟؟...

یا حق

 

 




نویسنده: رزا(شنبه 84/11/22 :: ساعت 10:16 عصر)

لیست کل یادداشت های این وبلاگ